Koffie en Thee

Het belang van goede koffie


Koffie op de werkvloer

Goede koffie en thee op het werk is voor veel werknemers een belangrijk aspect wanneer het gaat om werkgeluk. Veel werkgevers kunnen dit niet op waarde schatten en dat is een gemiste kans. Panelwizard heeft een onderzoek gedaan, daaruit blijkt dat 60% van de ondervraagden meer waarde hecht aan goede koffie op de werkvloer, dan aan een laptop van de zaak of bedrijfsuitjes. 

Luxe koffie in de retail

Ook in de retail mag het belang van goede koffie niet worden onderschat. Bij de verkoop van producten of diensten gaat het erom dat je de juiste zintuigen prikkelt. Hier is het aanbieden van een kop koffie of thee tijdens een verkoopgesprek ooit ontstaan. Vandaag de dag is dit stukje service belangrijker dan ooit, vooral luxere boetiekjes en de betere kapsalons snappen het belang van goede koffie of thee. Het geeft de verkoper de mogelijkheid om het gesprek aan te gaan, waarmee bijverkoop een stuk makkelijker wordt.

Koffie in de horeca

In horecazaken mag koffie natuurlijk niet ontbreken. Zeg eens eerlijk: wanneer dronk jij voor het laatst échte goede koffie in een horecazaak? De grotere leveranciers van koffiemachines en koffiebonen hebben geen tijd meer om de koffiemachines juist af te stellen en focussen in de meeste gevallen op kwantiteit. Een gemiste kans voor de horecazaak, want een goede kop koffie smaakt vaak naar meer wat resulteert in extra omzet.


Over onze koffie

In ons assortiment mogen wij koffiebonen van de Italiaanse koffiebrander Agust Coffeeroasters uit Brescia  aanbieden. Zij is tevens leverancier van de bonen onder privatelabel Koffie in de zaak. Koffie in de Zaak heeft de eer om met hen voor Nederland een eigen koffielijn te presenteren, genaamd Dolce Vita (het zoete leven). Uniek in Nederland dus!

Agust werkt met biologische en fairtrade producten. De stroom die ze gebruiken halen ze uit wind- en zonne-energie. De verpakking  bestaat geheel uit gerecycled plastic én werken ze met mensen met een achterstand tot de samenleving. 

Onze koffie van La Genovese koffiebranders komt uit de buurt van Genua Italië en bestaat inmiddels al sinds 1936.  Het is hun missie om exceptioneel goede koffie melanges te maken voor een marktconforme prijs. Prijzen hebben ze zeker gewonnen met hun verschillende melanges. Gewoon goed is niet goed genoeg, het moet perfect. En dat  maakt dat Koffie in de Zaak graag met hen samenwerkt.

Wekelijks krijgen wij de koffie vers geroosterd in huis. Koffie is een ambachtelijk natuurproduct, er komt veel boerenverstand bij kijken. Er zijn daarom grote verschillen in kwaliteit. Wij zijn ervan overtuigd dat je alleen het  beste moet willen aanbieden voor mens en milieu.

Uiteraard helpen wij jullie graag met het trainen van alle mensen die graag leren hoe je een perfecte kop koffie maakt. 


Gratis proefpakket

De adviseurs van Koffie in de Zaak geven een passend advies van verschillende koffie, zodat je zelf de verschillen kunt proeven. Zo maak je een weloverwogen keuze voor de koffie die het beste bij jouw zaak past. Wil je de koffie eerst proeven? Vraag een gratis proefpakket aan voor thuis. Dit pakket bestaat uit een selectie van onze 4 lekkerste espressobonen: No. 20, No 66, No 83 en No 07.


Barista trainingen

Naast de adviserende rol bieden we tevens de mogelijkheid om binnen één van onze trainingsmodules een cursus te volgen. Tijdens de verschillende trainingsmodules leren we je op de juiste wijze koffie te maken, van het opschuiven van de volle melk tot het creëren van Latte-art en het reinigen van de machine tot aan het onderhouden ervan. Bij wisselingen in het personeelsbestand dan kan een gewenste module nogmaals worden gevolgd. Neem vrijblijvend contact met ons op hiervoor.